poniedziałek, 22 lipca 2013

Renowacja skórzanych tapicerek samochodowych i kierownic

 
Coraz więcej zapytań i próśb dotyczy renowacji lub odświeżenia koloru skór w samochodach. Najczęściej chodzi o pokrycie drobniejszych lub poważniejszych rys, przebarwień lub zabrudzeń na tapicerkach lub skórzanych kierownicach. O ile skóra nie posiada dziur i poważnych uszkodzeń sprawa zazwyczaj jest stosunkowo prosta. Niezbędne w takich przypadkach są 2-3 podstawowe produkty, których użycie nie sprawia problemów nawet kompletnym laikom:

piątek, 12 lipca 2013

Za małe buty, niewygodne buty, uciskające buty - jak radzić sobie z obuwniczym dyskomfortem?

Ludzie często mawiają, że nie ma nic gorszego, niż za ciasne buty. Pewnie jest w tym stwierdzeniu sporo przesady, ale faktem bezspornym jest to, że zbyt ciasne, niewygodne buty potrafią napsuć krwi i zepsuć niejedno spotkanie, uroczystość, dzień, wyjazd ... po prostu pokrzyżować plany. Wygodne buty to jakże istotny detal, o którym często zapominamy.

Istnieje wiele powodów poczucia dyskomfortu w butach. Najczęściej jest to złe dopasowanie obuwia do stopy, twarda przesuszona skóra obuwnicza, opuchlizna na stopach przez co, buty już nie pasują tak, jak wcześniej. Ile par ulubionych butów ląduje przez to w szafie? Lepiej nie liczyć :)

Ale czy nic nie da się zrobić? W zdecydowanej większości przypadków da się! I to w dość prosty sposób. 



Bezpośrednio po zastosowaniu SAPHIR Shoe-Eze skóra obuwnicza staje się miękka i elastyczna umożliwiając optymalne dopasowanie butów do indywidualnej anatomii stóp użytkownika. 

Rewelacyjna formuła preparatu zmiękczającego skórę obuwniczą, pozwala na optymalne dopasowanie butów do stopy. Jeżeli nie czujesz się w swoich butach swobodnie i komfortowo ten środek poluźni włókna skóry, łagodząc ból stóp spowodowany zbyt ciasnym obuwiem. Po zastosowaniu produktu skóra staje się miękka i elastyczna, umożliwiając rozciągnięcie w granicach 5-10%. Shoe-Eze nie pozostawia plam i śladów na skórze.

Preparat można stosować do skór naturalnych: gładkich, licowych, lakierowanych, zamszu i nubuku.

*Przed właściwym zastosowaniem każdego środka do skór należy przeprowadzić próbę na niewidocznym skrawku, sprawdzając działanie produktu na kolor i strukturę skóry. Jeżeli efekt jest właściwy, można przystąpić do dalszych czynności.

Sposób użycia:
  • Wstrząsnąć i spryskać sprayem obróconym do góry nogami
  • Nakładać obficie na obszarze, który powoduje w bucie dyskomfort wewnątrz i na zewnątrz buta
  • Odczekać do wchłonięcia
  • Założyć buty i chodzić do momentu dopasowania obuwia do stopy

Francuski Shoe-Eze Saphir uchodzi za jeden z najlepszych i najskuteczniejszych produktów tego typu na rynku.

Z alternatywnych środków tego typu polecić możemy jeszcze Shoe Sretch TARRAGO. Oba wymienione środki stosowne są zarówno przez rzesze użytkowników indywidualnych, jak i szewców, którzy systematycznie z nich korzystają. 

Z obuwniczym dyskomfortem walczyć można na różne sposoby. Jeżeli masz jakiekolwiek obawy, lub wątpliwości poszukaj Dobrego Szewca, chociażby na forum wbutach.pl i pozwól mu za pomocą swoich środków, kopyta oraz prawideł do rozciągania popracować nad dopasowaniem butów do stopy. 


środa, 10 lipca 2013

Renowacja butów Crockett & Jones - odbarwienia i zacieki solne





Za zgodą autora, przytaczamy cały FOTO-TUTORIAL:

Na temat usuwania soli z obuwia oraz innego rodzaju detergentów, z którymi stykają się nasze buty podczas długiej i okrutnej polskiej, miejskiej zimy, krąży wiele mitów. Wiele niedomówień wynika chociażby z faktu, iż skóra skórze nierówna pod względem jakości, a my wszyscy wciąż próbujemy znaleźć własną drogę przez proces czyszczenia, renowacji i pielęgnacji obuwia, często goniąc własny ogon, mitologizując i komplikując rzeczy z natury proste. W kwestii zabrudzenia butów chlorkiem sodu powszechny jest ogólny pogląd (zresztą wielokrotnie powtarzany na forum), że takich butów nie da się doprowadzić do wyglądu sprzed zmiany kartki w kalendarzu na 22 grudnia. To, czy jest to możliwe determinuje wiele czynników, jednak najważniejszy to jakość skóry cholewkowej, jakość użytych preparatów do czyszczenia i pielęgnacji butów oraz determinacja użytkownika obuwia. Jak widzicie, nie wymieniłem pośród tych czynników samej istoty zabrudzenia, czyli tego, na ile zanieczyszczenie skóry solą drogową jest poważne. Z moich doświadczeń wynika bowiem, że praktycznie wszystkie buty da się uratować, bez względu na skalę zniszczeń.